-
Du eier ikke Instagram-innholdet ditt – derfor bør du ha ditt eget domene
Inneholder reklamelink I dagens digitale verden er det enkelt å bygge en tilstedeværelse på sosiale medier som Instagram. Plattformen er populær, rask å bruke, og gir deg tilgang til et stort publikum. Men det mange ikke tenker på, er at du faktisk ikke eier noe av det du legger ut på Instagram. Dette kan bli en stor utfordring for deg som ønsker å bygge en bærekraftig, langsiktig digital business. Når du legger ut bilder, videoer og tekst på Instagram, er det Instagram som kontrollerer plattformen. Det betyr at de kan endre spillereglene når som helst. Algoritmene kan justeres, funksjoner kan fjernes, og i verste fall kan kontoen din bli deaktivert…
-
Tre enkle automatiseringsmetoder
Inneholder reklamelink til Manychat Jobb smartere, ikke hardere! Når arbeidsoppgavene dine i stor grad ligger på nettet, har du også stadig flere muligheter til å automatisere jobben. På den måten kan businessen din faktisk surre og gå i i bakgrunnen mens du gjør andre ting, og bære deg gjennom om du i en periode ikke får muligheten til å være like aktivt tilstede selv. Dette er det jeg personlig elsker med digital markedsføring. Om man bygger et godt system av automatiseringer, blir arbeidsdagene veldig enkle etterpå. Ja, det er mer jobb i begynnelsen mens du holder på å sette det opp, men det er absolutt verdt det når du bare…
-
Digital markedsføring – hvilke regler gjelder egentlig?
Før vi begynner: En liten disclaimer. Jeg er verken jurist, regnskapsfører eller noe som helst. Ikke ta businessråd aldeles ukritisk fra en random side på internet. Når du driver med digital markedsføring, er det avgjørende å være klar over hvilke regler og hvilket lovverk som gjelder. I en verden der det er lett å nå ut til mange mennesker på kort tid, er det viktig å gjøre det på en måte som er både etisk og lovlig. Mange tar også amerikanske kurs i den tro at metodene de lærer der er fullt lovlige også i Norge, men dessverre er det ikke alltid tilfelle… I dette innlegget skal vi ta en…